niedziela, 3 maja 2015

DIY: Jak przerobić koszulkę na ramiączkach? Ozdobny tył sukienki


Hej! Pewnie wiele z Was ma w swojej szafie coś, co już od bardzo dawna nie widziało światła dziennego, lub coś, co kupiłyście kiedyś, bo w sumie było ładne i całkiem tanie, ale jednak później okazało się, że nie nadaje się do niczego. W postach o tematyce DIY pokażę Wam, jak łatwoszybko i w krótkim czasie można tchnąć w takie rzeczy nowe życie, wyrazić siebie! Aby w końcu nadawały się do użytku.... ;)

You can translate it by clicking the ,,translate'' button on the bottom of the website

Dzisiaj pokażę Wam, jak w oryginalny sposób przerobić podkoszulkę.

Sam pomysł wpadł mi do głowy przypadkiem, kiedy przeglądałam stronę Maddinki. Natrafiłam na świetny zestaw: boho sukienka + stanik z ozdobnymi wiązaniami na plecach i tak mi się to spodobało, że stwierdziłam ,,Znajdę go i od razu kupię!''. Dopiero jego cena ostudziła mój zapał... ale od czego ma się nożyczki i wyobraźnię? Stwierdziłam, że (a co tam!) zrobię coś takiego sama

Stanik możecie znaleźć tu: freepeople.com


To zdjęcie stanowiło dla mnie inspirację.
Źródło: Maddinka.com



A jedyne, czego będziecie potrzebować do wykonania tego diy, to:

-koszulka na ramiączkach ,,bokserka'',

-nożyczki,

Jak już można się było zorientować, myk będzie polegał na tym, aby założyć podkoszulkę pod sukienkę z wycięciem na plecach. 


Gdyby ktoś miał jakiekolwiek wątpliwości, o jaką koszulkę chodzi ↓


Z ramiączek przednich odetniemy szew zewnętrzny i podzielimy je na 3 części



Tył koszulki podzielimy na 4 części


1. Ale od początku! Odcinamy szew zewnętrzny z ramiączek, całkowicie, wyrzucamy go. Zaczynamy ciąć w miejscu, które znajduje się pod pachą i do niego też dochodzimy na koniec.



2. Oddzielamy szew zewnętrzny od materiału koszulki (tniemy wzdłuż niego, wokół dekoltu, zaczynając od środka koszulki), tak aby powstało małe ramiączko. Tniemy mniej więcej do połowy szerokości koszulki z tyłu- czyli do miejsca, gdzie dwa ramiączka przednie złączają się z jednym tylnym. Uwaga! jeśli już zaczniesz ciąć szew także z drugiej strony, to nie łącz tego cięcia z poprzednim- muszą pozostać osobne!



3. Po oddzieleniu szwów powinno to wyglądać mniej więcej tak: 


Środkowy materiał, odcięty od szwów, tniemy wzdłuż, dzieląc go dokładnie na pół.
(Tniemy do momentu, gdzie dwa ramiączka łączą się w jedno) Wszystkie kroki powtarzamy po drugiej stronie, tak aby nie łączyć cięć ze sobą- każde musi pozostać osobne, aby tworzyły małe ramiączka. 

PS. na początku nie miałam odciętego szwu zewnętrznego, bo planowałam go jakoś użyć... ale nie wyszło ;) na zdjęciach z tutorialu jest, ale wy go wyrzućcie!


Z tyłu, po odcięciu szwów i podzieleniu części przedniej, powinno wyglądać to tak:


4. Dzielimy część tylną: najpierw na pół, tak będzie łatwiej. Robimy nacięcie,


Potem dzielimy na ćwiartki prawą połówkę materiału,


A potem tą drugą! W sumie powinny powstać 3 nacięcia, dające 4 paski.

I na środku, pomiędzy wycięciami górnymi i dolnymi, wycinamy kółko. Uważajcie, żeby nie przeciąć żadnych przerw między paskami! Możecie pominąć ten punkt, jednak według mnie, z wyciętym otworem z tyłu ramiączka wyglądają zgrabniej.



I voila!

Koszulkę można założyć do każdej sukienki, albo nawet do bluzki z głębokim wcięciem na plecach- będzie prezentować się swietnie! Ja za przykładem Maddinki połączyłam ją z sukienką maxi. :)



If i be wrong- Wolf Larson

sukienka- second hand/kapelusz-parfois/torebka-second hand/czółenka-deichmann

O sukience pisałam w moim wcześniejszym poście, dotyczącym second-handów,
możecie go znaleźć tu: kitty-hat.blogspot.com








Pochwalcie się, czym się skończyła Wasza zabawa z nożyczkami
i powiedzcie, czy mój post był pomocny! 

Zapraszam do komentowania obserwowania mojego bloga, 

regularnie będę dodawać tu posty o kreatywnej tematyce :) Trzymajcie się! 

Ps. dziękuję za tak dużą aktywność i Waszą obecność tutaj <3

~Kitty Hat




38 komentarzy:

  1. Ale jesteś zdolna :) Gratuluję świetnego i oryginalnego pomysłu. Napewno będę tu wpadać częściej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło! Zapraszam do obserwowania mojego bloga, aby nie przegapić żadnych nowości :)

      Usuń
  2. Ale jesteś zdolna :) Gratuluję świetnego i oryginalnego pomysłu. Napewno będę tu wpadać częściej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale jesteś zdolna :) Gratuluję świetnego i oryginalnego pomysłu. Napewno będę tu wpadać częściej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. cudowny pomysł !
    obserwuje, moge liczyc na rewanz ?
    Klaudixiblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczna sukienka w kwiaty ! :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne DIY :)
    Obserwuję i liczę na uczciwy rewanż.
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bosko! I nawet mam taką koszulkę w domu, tylko, że niestety jestem typem wzrokowca, i niewiele rozumiem z takich 'pisanych' tutoriali!;/

    ALQXX

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Szkoda :( może kiedyś zrobię filmik!

      Usuń
    2. Dziękuję!
      Szkoda :( może kiedyś zrobię filmik!

      Usuń
  8. Przepięknie to wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! Co ty na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się odwdzięczę ; )
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. suuuper post :)
    obserwuję i liczę na to samo z Twojej strony :)
    MÓJ BLOG-KLIK:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super!
    zuziolandia1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. całość wyglada obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny blog :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny post! obserwuje :)

    http://anas-fashion.blogspot.com/ zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo efektownie to wygląda ;-).Super pomysł!
    magdasara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Super ci to wyszło.

    http://colorful-and-sweet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń